Apie save

Dalius Simanavičius
Identiteto dizaineris
+370 655 26115, dalius@logo4u.lt

Patirtis. Grafinio dizaino srityje aktyviai darbuojuosi nuo 1996. Baigęs architektūros studijas Vilniaus Technikos Universitete dirbau keliose reklamos agentūrose Lietuvoje. Teko praeiti visą reklamos dizainerio kelią – nuo vizitinės kortelės iki koncepcijos reklaminei kampanijai kūrimo ir įgyvendinimo. Įskaitant ir reklaminių tekstų kūrimą.

Specializacija. Laikui bėgant netikėtai atradau prekių ženklų ir identiteto sferą. Ilgainiui atėjo suvokimas, kas, kaip ir kodėl. Sėkmingai kuriant prekių ženklus, pavyko išsiugdyti vidinį jutimą kuris kiekvieną kartą padeda sukurti gerą, atitinkantį kliento lūkesčius, stiprų prekės ženklą.

Šiandien. 2006 metų gale ryžtingai nutraukiau dizaino skyriaus vadovo reklamos agentūroje karjerą, atsisakiau nuolatinio streso ir kasdienio, tiesiog beprotiško darbo stiliaus, beje, būdingo daugeliui reklamos agentūrų (ypač didžiųjų) ir pasukau laisvai samdomo dizainerio keliu su ryškia specializacija prekių ženklų kūrimo srityje. Atradau ramybę, kuri yra pirma sąlyga vaisingam darbui ir galimybę pačiam planuoti savo laiką, kurti taip, kaip jaučiu, netrukdomas “iš viršaus nuleidžiamų”, neretai absurdiškų direktyvų ir taisyklių. Be to, galutinai supratau, kad noriu dirbti tik tai sau, auginti ir puoselėti savo prekės ženklą, nebūti sraigteliu kitų sukurtose sistemose, nesvarbu didelės jos ar mažos, vietinės, ar galų gale priklausančios kuriam nors plačiam tarptautiniam tinklui.

Įkvėpimas. Steve Jobs. Žmogus, kuris prieš tris dešimtis metų iškėlė tiems laikams pačią beprotiškiausią, kokia tik galėjo pasirodyti, idėją – sukurti personalinį kompiuterį žmogui. Anuomet, kai jį vadino bepročiu ir beviltišku idealistu, jis tikėjo, kad tai yra įrankis pasauliui pakeisti. Ir jam tai pavyko. Aiškios vizijos, tikėjimo savimi ir nenuilstamo darbo dėka savo tikslą jis įgyvendino su kaupu – Apple ir šiandien mus stebina savo kūrybingumu ir puikiais produktais, skirtais vartotojui (teisybės dėlei tenka pripažinti, kad po Steve Jobs mirties, tai, link kur šią kompaniją veda ir į ką orientuoja jos dabartinis vadovas – vis dažniau pradeda nuvilti…) Nepaisant visko – jų prekinis ženklas jau tapo religija. Tokie pavyzdžiai uždega. Nes tik pakankamai “išprotėję” ir maištininkai, kurie mano jog gali pakeisti pasaulį ir yra tie, kurie jį ir keičia. Šiuose, anuometinės reklaminės kampanijos “Think different” tekstų žodžiuose – neįtikėtona tiesa.

Tikslas. Padovanotį džiaugsmą, kurį gaunu kurdamas, savo klientams:) O jei rimtai – sukurti stiprų ženklą nesivaikant vienos dienos mados ir aklai nesekant ir nesiderinant prie „rinkos tendencijų”. Esu įsitikinęs, kad galima būti madingu ir šiuolaikišku, nesistengiant tokiu būti. Skamba kaip tuščiažodžiavimas, tačiau tai yra tiesa. Kurdamas kas kartą laikausi vidinės nuostatos, kad geras, vykęs ženklas yra ne tik tas, kuriuo greičiausiai ir tiksliausiai perteikiama žinutė ir ji iškarto suprantama to, kuriam ji skirta (be abejo, tai irgi labai svarbu), bet ir tas, kuris puikiai atlikdamas ir pirmąją užduotį kartu yra kuklus, paprastas, aiškus – išsiskiriantis tarp kitų ženklų būtent šių pamatinių vertybių dėka. Vertybių, kurios yra priimtinos kiekvieno individo sąmonei ir pasąmonei. Dažniausiai tai ir nulemia ženklo stiprumą, kuris labai įtakoja tolimesnę juo pažymėtos veiklos ar produkto sėkmę.

Apie ženklus

Dvidešimto amžiaus paskutiniojo dešimtmečio pradžioje, tik ką atgimusioje laisvoje Lietuvoje, reklamos agentūrų pradinio formavimosi ir vystymosi laikais prekės ženklo (logotipo) kaip produkto sąvoka buvo gan paprasta. Naujai sukurtas prekės ženklas būdavo tiesiog atspausdinamas ant popieriaus, įrašomas į diskelį (tokia anų laikų populiariausia laikmena) ir atiduodamas klientui. Viskas greita ir paprasta.

Tačiau tokio prekės ženklo pirmieji žingsneliai gyvenime paprastai būdavo labai sunkūs… Dažniausiai problemos kildavo iš karto, tik pradėjus spausdinti vizitines korteles, blankus, vokus ir t.t. Kadangi visa tai paprastai būdavo daroma ne vienoje spaustuvėje, neturint išsamaus spalvų aprašymo, dažnai tikslinantis spalvinius kodus tiesiog iškilus tokiam klausimui telefonu, ar faksu… Daugumoje atvejų tas pats prekės ženklas skirtinguose produktuose būdavo spausdinamas ne ta pačia, o skirtingomis spalvomis, jau nekalbant apie komponavimo principus, bendrą stilistiką ir t.t.

Vizualinės komunikacijos vadovas. Tam, kad nesusidurtumėme su problemomis, aprašytomis aukščiau, kiekvienam prekės ženklui yra sudaromas Vizualinės komunikacijos vadovas (Brandbook). Tai yra, paprastai kalbant, prekės ženklo naudojimo instrukcija, susidedanti iš dviejų dalių, apibrėžiančių ženklo bei firminio stiliaus naudojimo taisykles. Taip pat pridedami visi spaudai ir kitokiam adaptavimui reikalingi failai bei firminio stiliaus šablonai.

Sukūrus naują logotipą patartina iškarto jį užregistruoti. Bendradarbiauju su uždarąja akcinė bendrove „BRAINERA”, kuri teikia paslaugas, susijusias su įvairiais intelektinės nuosavybės įregistravimo ir apsaugos aspektais. Jų specialistai turi daugiametę patirtį šioje srityje. Patentinio patikėtinio statusas Lietuvoje ir Europos Bendrijoje suteikia jiems galimybę atstovauti nacionalinių ir užsienio pareiškėjų bei savininkų interesams įgyjant intelektinės nuosavybės teises Lietuvoje, Europos Bendrijoje, tarptautiniu mastu. www.brainera.lt