Logotipas

Pavyzdžiai

Sukurtam logotipui yra suformuojamos trumpos ženklo naudojimo taisyklės. Jos apima logotipo etalono pavyzdį, apibrėžia firminių spalvų etalonus įvairiose skalėse, nustato logotipo pozityvus ir negatyvus bei jų naudojimą. Taip pat apibrėžiama logotipo erdvė, logotipo proporcijos geometriniame tinklelyje, bei firminis logotipo šriftas.

Visa tai pateikiama PDF formato failo pavidalu bei logotipo failų šiais grafinių failų formatais pavidalu: Ai (Adobe Illustrator vector file), EPS (Vector Postscript File), PDF (Adobe Reader Vector File ), JPG (Raster Image), PNG (Transparent Raster Image). Tiems, kurie savo veikloje vis dar naudojasi neprofesionalia grafikos redagavimo programa Corel Draw, yra galimybė konvertuotis iš Ai, EPS, arba PDF failų. Visa medžiaga atiduodama įrašyta į CD diską, bei vieno mėnesio laikotarpyje po atsiskaitymo už atliktus darbus laikoma mano serveryje, klientui duodama prisijungimo nuoroda. Esant pageidavimui, už papildomą mokestį trumpos ženklo naudojimo taisyklės gali būti atspaustos ir įrištos.

Logotipas ir stilius

Pavyzdžiai

Sukurtam logotipui yra sukuriamas išsamus vizualinės komunikacijos vadovas. Jis susideda iš dviejų dalių – pirmosios, kurioje apibrėžiami logotipo parametrai ir antrosios dalies – firminio stiliaus.

Pirmojoje vizualinės komunikacijos vadovo dalyje pateikiama logotipo koncepcija, logotipo etalonas, spalvų koncepcija, apibrėžiami firminių spalvų etalonai įvairiose skalėse, nustatomi logotipo pozityvai ir negatyvai bei jų naudojimas. Taip pat nurodomas neleistinas spalviniai bei geometriniai logotipo naudojimo atvejai, apibrėžiama logotipo ervė, proporcijos geometriniame tinklelyje,  mažiausias naudojamas logotipo dydis, grafinių firminio stiliaus elementų reglamentacija, firminis šriftas.

Antrojoje vizualinės komunikacijos vadovo dalyje pateikiamos populiariausios firminio stiliaus pozicijos. Tai vizitinės kortelės, įvairūs blankai, vokai, aplankai ir tt. Išsamus firminio stiliaus pozicijų sąrašas visada derinamas su klientu pagal jo veiklos specifiką ir poreikius.

Visa tai pateikiama PDF formato failo pavidalu bei logotipo failų šiais grafinių failų formatais pavidalu: Ai (Adobe Illustrator vector file), EPS (Vector Postscript File), PDF (Adobe Reader Vector File ), JPG (Raster Image), PNG (Transparent Raster Image). Tiems, kurie savo veikloje vis dar naudojasi neprofesionalia grafikos redagavimo programa Corel Draw, yra galimybė konvertuotis iš Ai, EPS, arba PDF failų. Visos firminio stiliaus pozicijos adaptavimui pateikiamos šių failų pavidalu:i Ai (Adobe Illustrator package) arba Indd (Adobe InDesign package). Taip pat pridedami PDF pavyzdžiai bei firminio šrifto failai. Visa medžiaga atiduodama įrašyta į CD diską, bei vieno mėnesio laikotarpyje po atsiskaitymo už atliktus darbus laikoma mano serveryje, klientui duodama prisijungimo nuoroda. Esant pageidavimui, už papildomą mokestį vizualinės komunikacijos vadovas gali būti atspaustas ir įrištas.

Šūkis

Pavyzdžiai

Esant poreikiui galiu sukurti šūkį jūsų ženklui. Gerai parinktas šūkis, praturtina ir palengvina naujai sukurto ženklo komunikaciją, dauguma atvejų gali virsti firminio stiliaus dalimi, gali būti naudojamas kaip neatsiejamas stiliaus elementas tiek vizualine tiek suvokimo ir emocijos perteikimo prasme.

Veiklos ir atsiskaitymų pagrindas. Savo kūrybinę veiklą vykdau individualios veiklos pagrindu, nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos pažyma Nr. 076981 / išduota 2012 m. balandžio mėn. 16 d. Atsiskaitymams su juridiniais ir fiziniais asmenims išrašau sąskaitą faktūrą.

Darbų eiga ir atlikimo terminai. Po pirmojo susitikimo ir detalaus išsiaiškinimo pasirašoma sutartis, kurioje apibrėžiamos visos sąlygos - objektas, terminai ir kaina. Po to paprastai rezervuojamas 2 savaičių laikotarpis kūrimui. Lygiai po 14 dienų pateikiu pirmuosius siūlymus. Paprastai tai būna 3 skirtingi stiprūs, motyvuoti variantai. Pirmosios peržiūros metu dažniausiai yra pasirenkamas vienas ženklas arba idėja (kryptis, stilistika, gali būti pasirenkami ir keli variantai). Toliau seka antras etapas, kurio metu užbaigiamas ženklas, o lygiagrečiai (jei pasirenkamas pilnas paketas) jau daromi ir pirmieji firminio stiliaus pasiūlymai. Tam paprastai reikia dar maždaug savaitės laiko. Kai jau galutinai pasirenkamas ir patvirtinamas ženklas, belieka suruošti visą firminio stiliaus vadovą – tai užima dar apie 5–6 dienas. Taigi visas procesas nuo pirmo susitikimo iki visiško užbaigimo trunka apie mėnesį laiko. Kiekvienas ženklo kūrimas yra vis kitoks, todėl galimi nukrypimai nuo termino į vieną ar kitą pusę. Maksimaliai esu užtrukęs pusantro mėnesio, o trumpiausias projektas buvo įgyvendintas per savaitę, taigi tenka žiūrėti, tartis, ir planuoti kiekvieną kartą individualiai. Jei jau reikia labai skubiai – tai, žinoma, įtakoja ir kainą.

Dažniausiai užduodami klausimai.

1. Kaip atrodo logotipo kūrimas? Visą logotipo kūrimo procesą galima suskirstyti į tris etapus: tiriamąjį, kūrybinį ir užbaigiamąjį. Pradžioje turiu tiksliai suvokti ir nuodugniai išsiaiškinti, ko reikia klientui ir kokių tikslų bus siekiama, kitaip tariant – kokia logotipo forma, išraiška, stilius ir dar daug kitų parametrų bei sprendimų bus tinkamiausi. Dažniausiai siekiu su klientu susitikti gyvai. Pokalbio metu ir išsiaiškinu aukščiau paminėtus dalykus. Tais atvejais, kai gyvai susitikti neįmanoma, siunčiu klientui kūrybinės logotipo užduoties anketą, kurią užpildęs klientas atsako į man rūpimus klausimus. Kai jau turiu visą informaciją, ją analizuoju ir sisteminu, ieškau analogiškų logotipų pavyzdžių, studijuoju juos, renku informaciją apie kokurencinę aplinką. Visada įdomu susipažinti su kliento veikla gyvai, todėl jei tik yra galimybių aplankau klientus jų darbo vietoje, jų gamybos ar prekybos taškuose ir pan. Po to seka kūrybinis procesas. Kuo išsamesnis tiriamasis etapas, tuo lengviau pereiti prie kūrybos, idėjų paieškos. Toliau kūrybinio proceso nedetalizuosiu, nes, tiesą sakant, jis kiekvieną kartą būna šiek tiek kitoks, mat kiekvienas ženklas ir jo užduotis skiriasi. Šio etapo metu aš sukuriu kelis logotipo variantus, atspindinčius skirtingas logotipo idėjas. Klientui šiuos variantus pateikiu jau išbaigtus, spausdintus, o taip pat failų pavidalu nešiojamuose mobiliuosiuose įrenginiuose. Kai kurie mano kolegos pradžioje derina idėjas, pieštas ranka, tuo tarpu aš pateikiu jau 80-90 proc. kompiuteriu išbaigtus variantus. Peržiūrai pateikiamuose variantuose galutinai nesprendžiu spalvinio aspekto, pateikiu arba juodai baltą grafiką, arba kuria nors viena spalva atliktus logotipus. Spalvas, jų derinius paprastai parenku ir juos deriname su klientais paskutiniame etape. Užbaigiamasis etapas prasideda tuomet, kai klientas pasirenka vieną iš jam siūlytų variantų. Tuomet susikoncentruojame ties pasirinktu variantu ir jis yra „gludinamas“ iki galo, iki rezultato, kuris tenkina ir mane, ir klientą. Parenkamos spalvos, šriftai, sprendžiamas komponavimas, proporcijos, atliekami kiti baigiamieji darbai. Sudaromos ženklo naudojimo taisyklės (Brand Guidelines) arba formuojamas visas Vizualinės komunikacijos vadovas (Brandbook). Paruošiami visi reikalingi failai, viskas patogiai susiteminama, įrašoma į laikmenas, o klientui pageidaujant už atskirą kainą spausdinama ir tikra knyga kietais viršeliais. Tačiau dažniausia šiais mobiliaisiais ir virtualiaisiais laikais užtenka PDF failo pavidalo el. knygos ir visų reikiamų failų, laikomų, kad ir „debesyje“ arba centralizuotame įmonės serveryje.

2. Ką jums reikia žinoti apie klientą, jo veiklą ar produktą, prieš kuriant logotipą? Pagrindiniai klausimai, į kuriuos reikia gauti atsakymus, yra šie: 1. Kokia yra jūsų veikla, kokie jūsų tikslai? 2. Kokios paslaugos ar produktai bus siūlomi jūsų klientams? 3. Kokia tikslinė auditorija? 4. Kokia pagrindinė logotipo žinutė tikslinei auditorijai? 5. Kas yra pagrindiniai jūsų konkurentai? 6. Kaip norite išsiskirti iš konkurentų? 7. Kur daugiausia bus naudojamas naujasis logotipas? 9. Koks turėtų būti komunikacijos stilius? Įprastai, atsakinėjant į šiuos klausimus, kyla ir daugiau klausimų, kurie dažnai padeda ne tik man, bet ir pačiam klientui geriau suvokti poreikius.

3. Kas bus, jei mums nepatiks nė vienas pasiūlytas logotipo variantas, kokias garantijas teikiate? Viso proceso esmė yra pozityvus nusiteikimas, rami vidinė būsena ir pasitikėjimas. Visi geriausi mano rezultatai buvo pasiekti ir pasiekiami tuomet, kai klientai į mane kreipiasi dėl to, kad jiems patinka tai, ką mato mano porfolio. Tačiau garantuoti tikrai nieko negaliu – esu ne garantijų fondas ar draudimo bendrovė. Neslėpsiu – per mano praktiką tikrai yra buvę atvejų, kai po peržiūros klientui niekas netiko. Jei tiksliai, buvo trys tokie atvejai nuo 2006 metų. Kiekvieną tokį atvejį analizuoju, darau išvadas. Neatmetu ir savo, kaip kūrėjo, nesekmės faktoriaus, nes neesu atominis laikrodis, kuris nuolat dirba tiksliu ir vienodu ritmu, su garantija. Kita vertus, visi tokie atvejai turi šį bei tą bendra. Pastebėjau, kad, jei klientai jau pirmo susitikimo/kontakto metu aktyviau kalba apie tai, „kas bus, jei nepavyks“, ir bando rasti garantijas bei dėliotis visokius saugiklius ir pan. (užuot laisvai kalbėję ir dalinęsi mintimis apie būsimą ženklą), toks projektas jau nuo pat užuomazgos yra rizikingas. Man susidaro įspūdis (čia tik mano asmeninė nuomonė, paremta 10 metų aktyvios praktikos stebėjimais), kad tokie klientai labai bijo. Be abejo, daugelis tam irgi turi pagrįstų priežasčių, yra „nudegę“ anksčiau su dizaineriais ir t.t. Tačiau tokiais atvejais jie tarsi save užprogramuoja, kad viskas bus blogai ir niekas netiks. Neretai taip ir atsitinka.

4. Kiek pateiksite logotipo variantų? Šis klausimas užduodamas gana dažnai:) Atsakymas – 3 variantus. Laikausi nuostatos, kad šiaip iš principo siūlyti daugiau variantų yra ir neprofesionalu, ir nepagarba klientui. Jei nesugebama su tiek variantų pateikti gero pasiūlymo, nieko iš to neišeis, jei bus pateikta 10 ar 20. Mano pagrindinis tikslas ir misija – sukurti gerą ženklą, o ne variantų skaičių. Per ilgametę praktiką yra buvę atvejų, kai į peržiūrą drąsiai ėjau (prieš tai informavęs klientą ir su juo pasitaręs) ir su vieninteliu variantu, dėl kurio originalumo ir gerumo nekilo abejonių. Be abejo, tai reti atvejai, tačiau kartais pasitaiko, kad ateina tikrai gera idėja, ir jei ji klientui tinka ir patinka iš karto, kodėl gi ne? Apibendrinant – peržiūros metu tikrai bus bent trys skirtingi ir stiprūs variantai.

5. Reikia atnaujinti logotipą. Kiek tai kainuoja? Kiek yra tekę atnaujinti logotipų, daugiau ar mažiau juos reikia atnaujinti iš esmės. Tiesa, kartais reikia tiesiog jį padaryti modernesnį. Kaip pavyzdys gali būti BTV logotipo atnaujinimas (http://www.logo4u.lt/logo/btv/). Taigi logotipo atnaujinimas – ne mažiau darbo reikalaujantis procesas nei naujo sukūrimas, todėl kainuoja tiek pat, kartais net daugiau.

6. Ar išrašote sąskaitą faktūrą? Taip. Atsiskaitymams su juridiniais ir fiziniais asmenims išrašau sąskaitą faktūrą. Nesu PVM mokėtojas, taigi išrašau ne PVM sąskaitą faktūrą – tiesiog sąskaitą faktūrą. Savo kūrybinę veiklą vykdau individualios veiklos pagrindu, pagal nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos pažymą Nr. 076981, išduotą 2012 m. balandžio mėn. 16 d.

7. Ar prieš pradedant darbus galite pateikti pirminius eskizus? Ne. Bet kokiems eskizams sukurti pradžioje reikia žinoti viską, kas išsiaiškinama tiriamojo etapo metu. Eskizų darymas be šių žinių yra viso labo tik akli ir betiksliai spėliojimai. Tam neturiu nei laiko, nei noro.

8. Ar reikia mokėti avansą? Taip. Pradedu dirbti tik po to, kai su klientu pasirašome sutartį ir kai yra atliekamas 35 proc. išankstinis mokėjimas.

9. Per kiek laiko sukuriamas logotipas? Ar galima greičiau? Vidutiniškai užtrunku 1–1,5 mėnesio. Esant skubiam atvejui reikia kalbėtis, peržiūrėti kainą. Tačiau yra tikrai geriau ir man, ir klientui, kai yra normaliai planuojama ir nereikia daryti nieko, verčiantis per galvą ir paskubomis.

10. Męs turime idėją ir eskizą, tik nemokame dirbti kompiuteriu. Ar galite jį sutvarkyti iki galo? Džiaugiuosi, kad tokių klausimų pastaruoju metu pasitaiko vis rečiau. Ne, tokiais darbais neužsiimu ir tokių paslaugų neteikiu.