Logotipo atnaujinimas

Žinojimas ar jau atėjo laikas keisti jūsų logotipą nėra tikslusis mokslas. Keisti logotipą apskritai yra didelis galvos skausmas, ir to derėtų imtis tik gerai viską apgalvojus. Taigi jei vistik galvoje kirba mintys apie logotipo keitimą, ar atnaujinimą - štai šeši klausimai kurie padės Jums apsispresti ar likti prie senojo ženklo ar atėjo laikas žengti tą žingsnį.

Gal pasikeitė Jūsų auditorija?

Jei pradėjote tiekti paslaugas ar prekes kitai auditorijai nei prieš tai, pavyzdžiui jaunesniems klientams - atėjo laikas keisti logotipo dizainą, ypač jei kyla problemų užmezgant ryšį su ta nauja auditorija. Naujas logotipas padės jūsų prekės ženklui suteikti naują, šiuolaikišką išvaizdą, o tai padės auditorijai susitapatinti su jumis.

Naujų konkurentų atsiradimas?

Įprasta, kad visų pramonės šakų geriausios įmonės susiduria su didele konkurencija iš naujokų, kurie teigia, kad yra judresni, modernesni ir turi geresnes technologijas. Atnaujinę savo logotipą, savo klientams parodysite, kad jūs ne tik sėdite ir žiūrite, kas vyksta aplinkui, bet aktyviai tame dalyvaujate.

Gal išsiplėtė Jūsų verslas?

Taip pat gan dažnai įmonės plečiasi arba sukoncentruoja savo dėmesį kitur, pavyzdžiui, plečia  produktų asortimentą ar net susijungia su kita įmone. Jei jūsų verslas pasikeitė kaip nors reikšmingai, apsvarstykite galimybę pakeisti ir logotipą, kad atspindėtų tuos pokyčius.

Logotipas atrodo pasenęs?

Šį klausimą užduoti sau visad yra sunku, bet būtina. Tikėtina, kad nuo tada, kai buvo sukurtas jūsų logotipas, mados ir dizaino tendencijos labai pasikeitė, todėl kyla pavojus, kad žmonės manys, kad jūsų verslas yra dinozauras (senas ir seniai miręs).

Ar Jūsų logotipas vis dar atpažįstamas?

Bėgant metams rinkodaros kanalai kardinaliai pasikeitė. Tikėtina, kad jūs nekuriate TV reklamų ar nemokate už reklaminius skydelius, o naudojate interneto rinkodaros priemones, tokias kaip „Facebook“, „Instagram“ ir PPC kampanijas. Tai reiškia, kad šiandien logotipai turi būti kuriami atsižvelgiant į mažus ekranus. Jei jūsų logotipą sunku pamatyti mažesniame ekrane, turėsite pakeisti jo dizainą.

Ar jūsų logotipas turi prasmę?

Jūsų logotipas reprezentuoja jūsų įmonę ir turi perteikti svarbią žinią apie ją arba jos paslaugas, ar prekes. Jei tai „tiesiog gražus piešinukas“ (beje gan dažnas reiškinys jei logotipas buvo kuriamas paskubomis ir tai darė neturintys reikiamų kompetencijų žmonės) turėtumėte sukurti naują logotipą, kuris pabrėžtų pagrindines jūsų verslo vertybes ir stipriąsias puses.

 

Mėgstu kalbėti pavyzdžiais. Štai keli įdomesni realizuoti logotipo atnaujinimo atvejai apie kuriuos noriu parašyti kiek plačiau.

Lietuvos teniso sąjungos logotipo atnaujinimas

Labai džiaugiausi, kai buvau pakviestas atnaujinti ko gero seniausią Lietuvoje organizacijos logotipą. Dar tarpukaryje sukurtas LTS logotipas šiomis dienomis vis dažniau ėmė susidurti su naudojimo iššūkiais - dėl per pastaruosius ~70 metų pasikeitusios teniso raketės išvaizdos bei logotipo detalių gausumo jis tapo vis sunkiau nuskaitomas ir suprantamas. Taigi grįžtant prie aukščiau minėtų šešių klausimų apie logotipo atnaujinimą - šis atvejis - logotipas yra pasenęs ir susiduria su atpažįstamumo problema. Atnaujintame variante atsisakyta ąžuolo lapų motyvo, nes jis sutinkamas ir kitų šalių (pvz vokiečių, ar estų) ženkluose, lietuviškumo identitetas originaliai perteiktas gal per iš pirmo žvilgsnio nekrentančiu į akis, tačiau esamu vyčio kryžiaus simboliu, kuris kartu yra ir lekiančio kamuoliuko pėdsakas ir stilizuotos teniso raketės stygos. Žalios spalvos tonas kiek pakeista į šaltesnės gamos žalią. Logotipas po atnaujinimo tapo aiškesnis, modernesnis, lengviau nuskaitomas. ir daug lengviau naudojamas šiuolaikinėse sklaidos priemonėse.

„Gintaro baldai“ logotipo atnaujinimas

2002 m. įkurta įmonė nuolat augdama ir sėkmingai gyvuodama natūraliai pasiekė raidos tašką kuriame jos senasis logotipas tapo nebepriimtinas, sunkiai naudojamas, paseno morališkai. Buvo nutarta kardinaliai keisti prekės ženklo išraišką, atsisakant nereikalingų elementų gausos, tačiau paliekant kėdės-krėslo simbolį, jį darant modernesnės išvaizdos. Mėlyna spalva buvo išskaidyta į dviejų mėlynų spalvų gamą, atsisakyta oranžinės spalvos, kuri beje klaidingai buvo siejama su gintaru kaip medžiaga. Naujasis ženklas paprastas ir lakoniškas, baldų, kaip visumos iliustravimui pasirinktas modernios išraiškos stilizuotos kėdės-krėslo simbolis. Atsakant į aukščiau minėtus klausimus apie logotipo atnaujinimą - logotipas paseno ir pasikeitė auditorija, įmonė pradėjo orientuotis į jaunesnį pirkėją.

Toyota ir Lexus atstovybės „Mototoja“ logotipo atnaujinimas

Šio logotipo atnaujinimo atveju buvo siekta suteikti daugiau prasmės ženklui, atstovaujančiam japoniškų automobilių pardavėją. Nepridedant jokio naujo simbolio, tik esamo pavadinimo rėmuose:) Tai buvo pasiekta grafiškai modifikavus vieną iš trijų „O“ raidžių - suteikiant jam veržlumo, judesio - įprasminant tarsi besisukantį ratą. Taip pat buvo nuspręsta kartu naudoti papildomą užrašą „Toyota namai“. Spalvos bei jų derinys sąmoningai paliktos tos pačios.

Logo4u • Dizaineris Dalius Simanavičius   +370 655 26115   dalius@logo4u.lt