Dažnai užduodami klausimai

Koks Jūsų veiklos ir atsiskaitymų pagrindas?

Savo kūrybinę veiklą vykdau individualios veiklos pagrindu, nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos pažyma Nr. 076981 / išduota 2012 m. balandžio mėn. 16 d. Atsiskaitymams su juridiniais ir fiziniais asmenims išrašau PVM sąskaitą faktūrą.

Kokia yra darbų eiga ir kokie atlikimo terminai?
Po pirmojo susitikimo ir detalaus išsiaiškinimo pasirašoma sutartis, kurioje apibrėžiamos visos sąlygos - objektas, terminai ir kaina. Po to paprastai rezervuojamas 2 savaičių laikotarpis kūrimui. Lygiai po 14 dienų pateikiu pirmuosius siūlymus. Paprastai tai būna 3 skirtingi stiprūs, motyvuoti variantai. Pirmosios peržiūros metu dažniausiai yra pasirenkamas vienas ženklas arba idėja (kryptis, stilistika, gali būti pasirenkami ir keli variantai). Toliau seka antras etapas, kurio metu užbaigiamas ženklas, o lygiagrečiai (jei pasirenkamas pilnas paketas) jau daromi ir pirmieji firminio stiliaus pasiūlymai. Tam paprastai reikia dar maždaug savaitės laiko. Kai jau galutinai pasirenkamas ir patvirtinamas ženklas, belieka suruošti visą firminio stiliaus vadovą – tai užima dar apie 5–6 dienas. Taigi visas procesas nuo pirmo susitikimo iki visiško užbaigimo trunka apie mėnesį laiko. Kiekvienas ženklo kūrimas yra vis kitoks, todėl galimi nukrypimai nuo termino į vieną ar kitą pusę. Maksimaliai esu užtrukęs pusantro mėnesio, o trumpiausias projektas buvo įgyvendintas per savaitę, taigi tenka žiūrėti, tartis, ir planuoti kiekvieną kartą individualiai. Jei jau reikia labai skubiai – tai, žinoma, įtakoja ir kainą.
Ką jums reikia žinoti apie klientą ar produktą, prieš kuriant logotipą?

Pagrindiniai klausimai, į kuriuos reikia gauti atsakymus, yra šie:

Kokia yra jūsų veikla, kokie jūsų tikslai?
Kokios paslaugos ar produktai bus siūlomi jūsų klientams?
Kokia tikslinė auditorija?
Kokia pagrindinė logotipo žinutė tikslinei auditorijai?
Kas yra pagrindiniai jūsų konkurentai?
Kaip norite išsiskirti iš konkurentų?
Kur daugiausia bus naudojamas naujasis logotipas?
Koks turėtų būti komunikacijos stilius?

Įprastai, atsakinėjant į šiuos klausimus, kyla ir daugiau klausimų, kurie dažnai padeda ne tik man, bet ir pačiam klientui geriau suvokti poreikius.

Kiek pateiksite skirtingų logotipo variantų peržiūrai?

Šis klausimas užduodamas gana dažnai:) Atsakymas – 3 variantus. Laikausi nuostatos, kad šiaip iš principo siūlyti daugiau variantų yra ir neprofesionalu, ir nepagarba klientui. Jei nesugebama su tiek variantų pateikti gero pasiūlymo, nieko iš to neišeis, jei bus pateikta 10 ar 20. Mano pagrindinis tikslas ir misija – sukurti gerą ženklą, o ne variantų skaičių. Per ilgametę praktiką yra buvę atvejų, kai į peržiūrą drąsiai ėjau (prieš tai informavęs klientą ir su juo pasitaręs) ir su vieninteliu variantu, dėl kurio originalumo ir gerumo nekilo abejonių. Be abejo, tai reti atvejai, tačiau kartais pasitaiko, kad ateina tikrai gera idėja, ir jei ji klientui tinka ir patinka iš karto, kodėl gi ne? Apibendrinant – peržiūros metu tikrai bus bent trys skirtingi ir stiprūs variantai.

Kas bus, jei nepatiks nė vienas logotipo variantas, kokios garantijos?

Viso proceso esmė yra pozityvus nusiteikimas, rami vidinė būsena ir pasitikėjimas. Visi geriausi mano rezultatai buvo pasiekti ir pasiekiami tuomet, kai klientai į mane kreipiasi dėl to, kad jiems patinka tai, ką mato mano porfolio. Tačiau garantuoti tikrai nieko negaliu – esu ne garantijų fondas ar draudimo bendrovė. Neslėpsiu – per mano praktiką tikrai yra buvę atvejų, kai po peržiūros klientui niekas netiko. Jei tiksliai, buvo trys tokie atvejai nuo 2006 metų. Kiekvieną tokį atvejį analizuoju, darau išvadas. Neatmetu ir savo, kaip kūrėjo, nesekmės faktoriaus, nes neesu atominis laikrodis, kuris nuolat dirba tiksliu ir vienodu ritmu, su garantija. Kita vertus, visi tokie atvejai turi šį bei tą bendra. Pastebėjau, kad, jei klientai jau pirmo susitikimo/kontakto metu aktyviau kalba apie tai, „kas bus, jei nepavyks“, ir bando rasti garantijas bei dėliotis visokius saugiklius ir pan. (užuot laisvai kalbėję ir dalinęsi mintimis apie būsimą ženklą), toks projektas jau nuo pat užuomazgos yra rizikingas. Man susidaro įspūdis (čia tik mano asmeninė nuomonė, paremta 10 metų aktyvios praktikos stebėjimais), kad tokie klientai labai bijo. Be abejo, daugelis tam irgi turi pagrįstų priežasčių, yra „nudegę“ anksčiau su dizaineriais ir t.t. Tačiau tokiais atvejais jie tarsi save užprogramuoja, kad viskas bus blogai ir niekas netiks. Neretai taip ir atsitinka.

Reikia atnaujinti logotipą. Kiek tai kainuoja?
Kiek yra tekę atnaujinti logotipų, daugiau ar mažiau juos reikia atnaujinti iš esmės. Tiesa, kartais reikia tiesiog jį padaryti modernesnį. Kaip pavyzdys gali būti BTV logotipo atnaujinimas. Taigi logotipo atnaujinimas – daugiau darbo, laiko ir patirties reikalaujantis procesas nei naujo sukūrimas, todėl kainuoja ~ 35% daugiau.
Ar prieš pradedant darbus galite pateikti pirminius eskizus?
Ne. Bet kokiems eskizams sukurti pradžioje reikia žinoti viską, kas išsiaiškinama tiriamojo etapo metu. Eskizų darymas be šių žinių yra viso labo tik akli ir betiksliai spėliojimai. Tam neturiu nei laiko, nei noro.
Ar prieš pradedant reikia mokėti avansą?

Taip. Pradedu dirbti tik po to, kai su klientu pasirašome sutartį ir kai yra atliekamas 35 proc. išankstinis mokėjimas.

Ar atsiskaitymui išrašote sąskaitą faktūrą?

Taip. Esu PVM mokėtojas ir  atsiskaitymams su juridiniais ir fiziniais asmenims išrašau PVM sąskaitą faktūrą. Savo kūrybinę veiklą vykdau individualios veiklos pagrindu, pagal nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos pažymą Nr. 076981, išduotą 2012 m. balandžio mėn. 16 d.

Per kiek laiko sukuriamas logotipas? Ar galima greičiau?

Vidutiniškai užtrunku 1–1,5 mėnesio. Esant skubiam atvejui reikia kalbėtis, peržiūrėti kainą. Tačiau yra tikrai geriau ir man, ir klientui, kai yra normaliai planuojama ir nereikia daryti nieko, verčiantis per galvą ir paskubomis.

Yra eskizas, nedirbame kompiuteriu. Ar galite jį sutvarkyti iki galo?

Džiaugiuosi, kad tokių klausimų pastaruoju metu pasitaiko vis rečiau. Ne, tokiais darbais neužsiimu ir tokių paslaugų neteikiu.

Logo4u • Dizaineris Dalius Simanavičius   +370 655 26115   dalius@logo4u.lt