Logotipų kūrimas

Paprastumas

Pagrindinis dalykas padedantis logotipui atsispirti laiko iššūkiams. Kuo ženklas paprastesnis – tuo lengviau naudojamas, su juo lengva dirbti, išvengiama didelių gamybos ir kitų išlaidų. Čia labai svarbus protingas šrifto, spalvų ir grafikos pasirinkimas. Ar jūsų logotipas sudarytas iš kelių persidengiančių šešėlių, kelių simbolių, šriftų, raidžių? Geras ženklas – tai tik keli arba vienas aktyvus elementas – jokiu būdu ne jų gausa.

Originalumas

Jus lydės sėkmė, jei jūsų logotipas bus kitoks nei kiti, tuo trauks dėmesį. Tuomet jis liks žmonių mintyse, kas yra ypatingai aktualu šiais laikais, kai vizualinio turinio kiekis palyginus su keliais praėjusiais dešimtmečiais yra ženkliai išaugęs. Pagalvokite apie visus nepamirštamus logotipus, išsaugotus jūsų atmintyje: vienam tai gal bus „Mercedes-Benz“, kitam gal „Apple“ ar „Sony“ Galbūt mes juos prisimename todėl, kad matome juos be perstojo, tačiau taip pat ir todėl, kad jie yra originalūs. Sėkmingi logotipai išsiskiria iš minios tuo, kad yra kitokie, nemėgdžiojantys kitų. Jūsų logotipas turėtų patraukti pirmu žvilgsniu. Unikalus logotipo dizainas reikalauja unikalios dizaino koncepcijos. Tai logotipo dizaino taškas, kuriame meniškumas susitinka su idėjomis ir tvirtu vartotojų dizaino suvokimu. Grafikos dizaineris gali reaguoti į jūsų logotipo tikslus, atsižvelgdamas į visus šiuos aspektus ir sukurti kažką tikrai originalaus.

Universalumas

Jūsų logotipas darbuojasi iš peties. Jis puoš jūsų produktus, parduotuvių iškabas, interneto svetaines, skelbimus, bus bet kokios vizualinės komunikacijos dalis. Taigi jis neišvengiamai turėtų būti universalus ir lengvai pritaikomas bet kur. Tokiu gali būti paprasta ir lengvai atpažįstamas logotipas. Dar vienas labai svarbus dalykas – jis turi gerai atrodyti pateiktas tik juoda spalva. Jis turi būti patrauklus be jokių papildomų efektų, įmantrių spalvų ar jų derinių. Spalvos ir visokie efektai yra tik papildomos priemonės, jos jokiu būdu neturėtų būti pagrindine idėja ar koncepcija (išskyrus retas išimtis).

Geras matomumas visuose dydžiuose

Jūsų ženklas turėtų būti universalus ir atitikti įvairius naudojimo kontekstus. Jis vienodai gerai turi atrodyti tiek ant didžiulio lauko reklaminio skydo, tiek ant mažo rašiklio ar produkto etiketės. Toks universalumas yra svarbus, nes šiuolaikinė komunikacija vyksta per įvairias platformas ir formatų skirtingumus – nuo didžiulių reklamos stendų mieste iki smulkių detalių, tokių kaip verslo kortelės ar prekių pakavimas. Todėl ženklas turi išlaikyti savo tapatumą ir įskaitomumą bet kokiame kontekste, nepriklausomai nuo jo dydžio ar aplinkos. Šis universalumo kriterijus, mano nuomone, yra vienas iš esminių, kai tenka rinktis iš kelių logotipo variantų. Tai gali būti tam tikras sprendimo lemiamasis faktorius, nes ženklas turi gebėti efektyviai perteikti įmonės ar produkto identitetą bet kokiu formatu ir bet kurioje situacijoje. Tuo pačiu metu ženklas neturėtų būti pernelyg sudėtingas ar detalus – jis turi būti paprastas, aiškus ir lengvai įsimenamas. Apskritai, ženklas neturėtų būti išsami iliustracija, kuri bandytų atspindėti kiekvieną smulkmeną apie jūsų veiklą. Vietoje to, jis turėtų būti tarsi viso ko koncentratas, esencija – tai, kas apibrėžia ir identifikuoja jūsų įmonę, prekę ar paslaugą, bet tuo pačiu metu leidžia jam lengvai ir greitai įsilieti į įvairius komunikacijos kontekstus. Esminis tikslas yra sukurti ženklą, kuris, net ir esant labai mažam formate, būtų greitai nuskaitomas, lengvai atpažįstamas ir suprantamas – nesvarbu, ar jis būtų matomas ant didžiulės reklamos plokštumos, ar ant nedidelio produkto etiketės. Toks ženklas tampa stipriu ir ilgalaikiu įmonės atpažinimo simboliu, kuris veikia tiek skaitmeninėje, tiek fizinėje erdvėje.

Simetrija ir proporcijos
Žmonės vaizdą pripažįsta gražiu ir patraukiu tuomet kai jis yra tam tikrų proporcijų bei jame esantys elementai yra darniai susieti į visumą. Žvelgiant iš praktinės perspektyvos, tinkamos proporcijos padarys jūsų logotipą vientisą, harmoningą ir suteiks jam patrauklumo.

Atsparumas laikui

Jei logotipas po dešimties metų atrodys taip pat gerai, kaip ir šiandien – vadinasi jis vykęs. Kurdami logotipą nepasiduokite trumpalaikėms madoms ir verčiau rinkitės klasikinę išvaizdą. Pavyzdžiui psichodeliniai 70-ųjų įkvėpti logotipai šiandien gali atrodyti labai patraukliai, tačiau jau po metų jie tokie nebe atrodys. Aišku – jei ženklas skirtas trumpalaikiam projektui – gal visai svarstytinas ir toks scenarijus. Viskas reliatyvu. Vykę logotipai atlaiko laiko išbandymą, nes atkreipia dėmesį į logotipo principus ir taisykles, kurie galioja ir yra amžini, o ne į tai, ką šiuo metu daro visi kiti. Jūsų įmonei augant ir keičiantis, logotipas, kuriame yra užkoduoti pagrindiniai jūsų tikslai ir idealai, išliks aktualus. Kažkas, kas šiandien yra labai madinga ir patrauklu šiuo metu gali padėti jūsų prekės ženklui sulaukti dėmesio, tačiau ateityje jis gali prarasti savo reikšmę. Taigi apie tai reiktų gerai pagalvoti.

Printley

Logotipas, Naujausi, Sukurtas pavadinimas
Printley

Solar Smart Pool

Logotipas, Naujausi
Solar Smart Pool

Unique Transport

Logotipas, Naujausi
Unique Transport

FOLKKA

Logotipas, Naujausi
FOLKKA

Logo4u • Dizaineris Dalius Simanavičius   +370 655 26115   dalius@logo4u.lt